Midnattsloppsinfallet

image

Förra året hade jag Midnattsloppet som mitt stora träningsmål efter kejsarsnittet. I år hade jag Göteborgsvarvet som träningsmål och hade inte ens anmält mig till Midnattsloppet, fast både jag och Joseph älskar det loppet. Det är härligt, lagom långt, alldeles nästgårds hemifrån och roligt rakt igenom. Jag har haft som mål med sommarträningen att springa milen under 50 och när jag klarade det för några veckor sedan kände jag mig ändå rätt nöjd.

Men i veckan fick jag ett infall och annonserade på Facebook om det var någon i bekantskapskretsen som köpt på sig en startplats som den inte tänkte använda. Jag fick napp, och således sprang jag ändå Midnattsloppet igår.

Uppladdningen var treårskalas och kräftskiva, tårta och en massa bröd med kräftor och majonäs. Sen åkte vi hem och la barnen, och när jag väl stod i startfållan var det över fem timmar sedan jag senast åt något. Halvbra upplägg…

Jag startade utan några förväntningar på tid och prestation, både för att det hela mest var ett infall och inte en del av mina träningsmål och för att jag dessutom startade i en startgrupp långt bak med förväntad låg hastighet.
Jag börjar ocks bli bra på att njuta av lopp. Se hejande publik i ögonen, se till att fånga så många ”high five:ar” som möjligt, njuta av musiken och se till att få lite extra skjuts i stegen genom att ta in rytmen och basen.

Jag sprang, njöt och hade härligt. Det var trångt och flera gånger fick jag springa långsammare än jag ville för att det var så tjockt med medlöpare.

Jag kom in i mål på 50.37. Jag är egentligen jättenöjd med tiden, i och med att det inte ens kändes jobbigt och jag hade askul. Men samtidigt så är det lite nesligt, jag vet att jag hade kunnat komma under 50 om jag bara fått hålla mitt eget tempo…

Sen kom jag hem, fick världens löparmage och tillbringade halva natten på toaletten och bittert ångrandes uppladdning med tårtbitar och kräftstjärtar.

Totalt sett en fantastisk lördag igår. Idag: trött. Mest på grund av fyra timmars sömn. Kroppen mår bra.

Previous

Next

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Om du upplevt att vår blogg varit dig till stor hjälp får du gärna donera! Använd i så fall QR-koden nedan eller Swisha till nummer 1236340384 med valfri summa. Om du inte kan är det såklart lugnt, du kan istället visa tacksamhet genom att berätta om oss för dina vänner eller dela vår sida på sociala medier. Tack!