Jag pratar om träning som är skonsam för bäckenbotten

I klipp nummer tre berättar jag mer om hur du kan anpassa din fysiska träning för att bli skonsam för bäckenbotten. Jag filar på utförandet, kameran, vi har köpt en mic (Joseph återkommer nog med ett separat blogginlägg om detta….!) och det börjar ändå sätta sig lite, det här…

Efter detta tänkte jag pausa lite med bäckenbotten och stället ta och göra några klipp om bäckensmärta under graviditet. Är det något speciellt ni vill att jag ska svara på om det?

Previous

Next

4 Comments

  • Ja jag har två frågor!
    Jag har hört att mycket bäckenuppluckring = lättare förlossning. Är det något man får höra som tröst bara, eller finns det någon sanning i det?
    Förra graviditeten hade jag ont i främre fogen (symfysen?) i ett år när hag tränade, trots stabilitetsträning etc. Ammade inte heller särskilt länge. Vad kan jag göra för att undvika det denna gång?

    • Finns inga samband mellan bäckensmärta och förlossningar enligt vad jag känner till. Tror tyvärr att det är samma slags tröstande påstående som att mycket illamående skulle tyda på en ”starkare” graviditet och minskad risk för missfall. Det kommer bli flera klipp om bäckensmärta, förhoppningsvis får du svar på din senare fråga i olika delar. Det finns inget enkelt och kort svar på den frågan, nämligen!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *