Mina bästa träningstips för hösten

Förra året skrev jag ett inlägg om 10 tips för en piggare höst. 

wpid-wp-1412011354149.jpeg

Den här hösten tänkte jag följa upp med mer konkreta träningstips!

Mina bästa träningstips för hösten

  • Köp något nytt

Höstkrispig luft, den där lukten på morgonen när sommaren går mot höst. Skolterminsuppstart för barn runt omkring. Jag blir också oändligt sugen på att köpa nya suddgummin och en ny skolryggsäck. Känslan av nystart är en härlig känsla. Börja träningshösten med att köpa något nytt träningsplagg som du planerat eller drömt om. Det är du värd!

wp-image-768738620jpg.jpg

  • Gör en planering

För mig blir träning inte av om jag inte planerar in den. Vi köper och säljer med våra träningsdagar hemma hos oss. Måndagar går jag till gymmet, tisdagar är det Josephs tur. Blir det ändrade planer får vi byta. Löpningen schemaläggs också, men mer om det skrev jag ju här.  Den träning som blir av är den som räknas. Den träning som blir inplanerad är den som blir av.

wpid-wp-1408779328156.jpeg

  • Utmana dig själv

En utmaning måste inte vara att planera in ett marathon. Min utmaning för hösten är att bli bättre på träning med TRX. Det handlar inte om prestation, och utmaningen är inte ens mätbar för mig. Min höstutmaning är bara lekfull, att bekanta mig med något jag inte jobbat så mycket med. Utmana dig själv till en förutsättningslös ny bekantskap i träningsväg, oavsett om det är en individ, ett redskap eller en helt ny motionsform!

wp-1465069349881.jpg

  • Planera in glädje

Vad ger dig energi? Dans? Promenader i skog? Träning så tung att du inte kan gå på flera dagar. Träning ska vara rolig. Du ska sluta ett träningspass energipåfylld och endorfinlycklig. Träna inte bara det du tror dig behöva, träna det som gör dig glad. En hel termin gick jag på magdans fast jag var OÄNDLIGT dålig på det. Men det gav mig glädje.

  • Sätt ett mål till våren

Tips för hösten, sa jag ju? Ja, men för att tvinga dig att träna de där dagarna när motivationen tryter behöver du ha ett träningsmål att jobba emot. Anmäl dig till ett lopp till våren? En backe du ska klara fem intervaller i? En vikt du vill kunna lyfta? Hoppa på Tunnelrun med oss!?

wpid-DSC01063.jpg

Vad kickar igång din träningshöst?

 

Previous

Next

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *