En serie om löpning efter graviditet

En serie om löpning efter graviditet

En vän till mig skrev och bad mig göra en serie inlägg för att samla informationen om löpning efter graviditet, eftersom det var till dessa inlägg hon mest hänvisade sina vänner.

Och jag är ju inte den som säger nej! Att förmedla lättillgänglig information om träning och hälsa efter graviditet är ju litegrann min passion! Jag kommer uppdatera lite äldre inlägg och skriva till lite nytt. Så – snart kommer en serie inlägg om löpning efter graviditet och om löpning med omtanke om bäckenbotten i stort.

Samla på er alla era frågor och tankar så kör vi!

Här är inläggen i ordning, länkarna kommer fungera allt eftersom de publiceras:

Hur påverkar graviditeten en löpares kropp?

Hur påverkar förlossningen återgången till löpning?

När kan jag börja springa efter graviditeten?

När kan jag börja springa efter ett kejsarsnitt?

Upptrappning av löpning efter graviditet

Magmuskeldelning och löpning

Tips för dig som ska börja springa efter graviditeten

 

Referenser till inläggen:

Low Back and Hip Pain in a Postpartum Runner: Applying Ultrasound Imaging and Running Analysis

Trunk motion and gait characteristics of pregnant women when walking: report of a longitudinal study with a control group.

Hip, knee, and foot pain during pregnancy and the postpartum period.

Postpartum period: three distinct but continuous phases

Structure and function of the abdominal muscles in primigravid subjects during pregnancy and the immediate postbirth period

The postpartum triathlete.

Physical activity and the pelvic floor.

Previous

Next

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *