Lanka te och kryddimport
En av mina Söder-favoriter är den lilla kryddbutiken på Ringvägen. Vi hittade först dit när vi var på jakt efter just sri lankesiskt te och… Läs mer »Lanka te och kryddimport
En av mina Söder-favoriter är den lilla kryddbutiken på Ringvägen. Vi hittade först dit när vi var på jakt efter just sri lankesiskt te och… Läs mer »Lanka te och kryddimport
Det här gör jag idag: Tar hand om min överblivna mjölk från igår. Dessa är mitt bästa frystips – silikonmuffinsformar! Häll i en sådan och… Läs mer »Husmodern/mjölkkon
Ikväll har jag haft min första ”egentid” utan bebis sedan Wollmar föddes. Jag tog en fika på stan med Viktor och en promenad efteråt. Jag… Läs mer »Första gången på egen hand
Så här mysigt hade vi det på morgonpromenaden idag. Vi gick längs södermälarstrand, så himla fint. Och ja. Jag har sjuk träningsvärk sen igår. Jag… Läs mer »Vacker promenad och dagens visdom
Jag fick till ett ganska bra träningstillfälle idag, trots allt. Jag tog på mig träningskläder och ingen jacka, så att promenaden skulle bli för kall… Läs mer »Det går om man vill…
Idag fick jag bekräftelse på att min patientskadeanmälan kommit in till Patientförsäkringen LÖF. Sex månader kan det ta innan man får något besked. Vi får… Läs mer »6 månader?
Idag har jag tre olika sånger på huvudet: Mysig: och den lite fånigare och en från babysången på Öppna Förskolan: ”En flygande bebis, flyger så… Läs mer »Lite olika
Wollmar sa farväl till Farmor och Siya imorse med att ge dem en hejdundrans uppvisning. Jag hade lagt honom på mage, men helt plötsligt tog… Läs mer »Bättre, bättre gott folk
Att vara gravid sägs ju vara ”ett välsignat tillstånd”. Javisst, det är en välsignelse att få skapa, bära och vänta ett barn. Livet blir till… Läs mer »Farväl till det välsignade tillståndet
Oldboy Fernando och lillskrutten somnade efter frukost. Snart dags för en solskenspromenad!