Bebisgröt
Nu är det ju ganska lång kvar tills att Wollmar ska börja äta gröt. Men jag är en person som funderar mycket på nästa steg… Läs mer »Bebisgröt
Nu är det ju ganska lång kvar tills att Wollmar ska börja äta gröt. Men jag är en person som funderar mycket på nästa steg… Läs mer »Bebisgröt
På BVC i onsdags tipsade sköterskan om att det kunde vara bra att testa om någon annan person kunde göra nattningsrutinen med bebisen, att det… Läs mer »Nattningsnytt
En vän till en vän tog kontakt genom bloggen och tog initiativet till en lunchdejt. Så jag och Wollmar har precis varit i Sickla och… Läs mer »Nya bekantskaper
På BVC i onsdags berättades sköterskan att bebisar har ett sömnmönster som gör att de vaknar till ungefär en gång i timmen. Under utvecklingsfaser, förkylningar… Läs mer »Snutten
När jag kom hem idag var Wollmar på dåligt humör. Vi tror att han eventuellt håller på att få tänder och då är det begränsat… Läs mer »A walk with daddy
Wollmar har blivit allt mer pratsam den senaste tiden. Han tycker om att ha långa dialoger med mig eller Joseph. Han har börjat med ordliknande… Läs mer »Samtal över ett glas mjölk
Jahaja, då har jag fått en ny tid på specialistmödravården för att penslas med sånt där frätande tjohejsan igen. (trodde jag skulle kunna länka till… Läs mer »Nåt att se fram emot, huh?
Jag funderade häromdagen på Wollmars släkthistoria, och vad han själv kommer veta om och känna inför sitt ursprung. Wollmar farfar kommer från Sri Lanka. Wollmars… Läs mer »Platser som går förlorade
Tog ett bad nu ikväll. Alltså, JÖSSES vad ont det gjorde. Om jag nu sprack ”från Ystad till Haparanda” så gjorde det här ont ända… Läs mer »Eeeeh, ja
Amning, tredje månaden Nu har jag ammar i tre månader BVC-sköterskan gav rådet att jag skulle börja amma Wollmar från båda brösten, men bara typ… Läs mer »Amning, tredje månaden